רכב עם מנוע חשמלי – בעד ונגד

הרכבים של היום, רובם פועלים גם באמצעות כוח החשמל. ניתן להניח בזהירות, כי לא ירחק היום וכל המכוניות בארץ וגם בעולם יהיו בעלי מנוע חשמלי בלבד. טוב או לא טוב? תלוי את מי אתם שואלים…

מאז היינו ילדים, קראנו ושמענו על העולם החדש בו המכוניות של העתיד תהיינה כולן חשמליות. הסיפורים הללו נראו כלקוחים מדמיונם הקודח של החולמים בהקיץ. אך למרבה הפלא, לנגד עינינו הולך החלום ומתגשם בצעדי ענק. העולם התחיל להבין את חשיבותו של כלי הרכב ההיברידי, וניתן לנחש כי אכן לא יארך הרבה זמן עד שהם יצליחו לכבוש את כולנו. בינתיים נהנים מהרכב החשמלי בעיקר אנשים הסובלים מנכויות שונות ומתקשים בהליכה. הם משתמשים בשירותיה של קלנועית, או קלאב קאר, גם באזורי תעשייה שונים אשר בהם נדרשת נסיעה בין מתחמים שונים במהירות נמוכה כדי לתפעל את המקום או להעביר ציוד נעשה שימוש מגוון בעזרת רכב תפעולי או רכב חשמלי.

רכב עם מנוע חשמלי, יתרונות מול חסרונות:

הרכב בעל המנוע החשמלי הוא בעל יתרונות ברורים. לא נוכל להתעלם מהחסרונות שלה ועל כן כל מי ששוקל לרכוש לו רכב חשמלי כלשהו, עליו לבדוק מה הם הצרכים האישיים שלו והאם אכן הוא יוכל ליהנות מכלי הרכב התפעולי והם ישרתו את מטרותיו.

יתרונות –

  • תחזוקה זולה – הרכב עם מנוע החשמל אינו דורש דלק והתחזוקה שלו לא יקרה.
  • שמירה על איכות הסביבה – בגלל שהרכב אינו צורך דלק, הוא מגן על איכות הסביבה ומונע את זיהום האוויר.
  • מסייע לאוכלוסייה החלשה – האוכלוסייה החלשה הסובלת מנכויות שונות כמו גם אנשים מבוגרים נהנים מאוד מהאפשרות של נסיעה באופן עצמאי בכלי הרכב התפעוליים.

חסרונות –

  • מהירות נמוכה – המהירות המרבית של כלי הרכב החשמליים בסוגי מכונית חשמלית זו או אחרת, עומד על כ – 50 קמ"ש. מדובר בהחלט במהירות נמוכה שלא תמיד תספק את כל מי שזקוק לנסיעה ממקום למקום.
  • טעינה לזמן מוגבל – המכונית החשמלית אינה מסוגלת לנסוע הרבה בין טעינה לטעינה וכוחה מוגבל וקצוב בכל פעם מחדש.
  • פוגע בשוק הנפט – הנפגע העיקרי מההתפתחות בתחום, זהו שוק הנפט שמנסה למנוע בכל כוחו מהתהליך להתגשם.

 

דילוג לתוכן