בעד ונגד רכב עם מנוע חשמלי

מנוע חשמלי לרכב – כדאי או לא?

רכבים בעלי מנוע חשמלי, אשר משמים לנסיעות רגילות בכבישים, ניסו להיכנס לשוק הישראלי לפני מספר שנים, ונכשלו כישלון חרוץ. התשתיות בארץ אינן מותאמות לרכבים מסוג זה, והרכישה של כלי הרכב החשמליים התגלתה כלא משתלמת כלל. אך למרות זאת, קיימים כיום בשוק סוגים רבים של רכב חשמלי, כמו קלנועית, קלאב קאר או רכב תפעולי, אשר משמשים למטרות רבות ושונות. האם כדאי להשתמש ברכב חשמלי?

בעד ונגד רכב עם מנוע חשמלי

המתנגדים לרכב עם מנוע חשמלי מתנגדים משום שההספק של רכב כזה נמוך יותר מן ההספק של רכב שפועל באמצעות דלק. הרכבים הללו איטיים יותר, והם דורשים הטענה בעמדות מתאימות, במיוחד אם מדובר בכלי רכב גדולים. בנוסף, כאמור, התשתיות בארץ אינן מתאימות לטיפול ברכבים בעלי מנוע חשמלי, ולכן מדובר ברכישה שאינה מומלצת.

אך אם יוצרים שינוי קטן בחשיבה ניתן לראות, שרכבים עם מנוע חשמלי עשויים להיות דווקא יעילים מאד – רק לא למטרות הרגילות והמוכרות. כיום, רכב חשמלי אמנם אינו מתאים לנסיעה בכביש, אך הוא מתאים בהחלט למטרות אחרות. כך, למשל, אנשים מבוגרים רבים נוסעים על קלנועית, שהיא רכב קטן בעל מנוע חשמלי. קלנועית היא כלי רכב יעיל במיוחד עבור אנשים מבוגרים או כאלה בעלי מוגבלויות שונות, והיא מאפשרת להם להתנייד בקלות וללא תלות באחרים. הקלנועית אינה מיועדת לנסיעות ארוכות, אך היא משמשת היטב כתחליף להליכה בתוך העיר.

רכב תפעולי

גם קלאב קאר או רכב תפעולי הם רכבים בעלי מנוע חשמלי, שלהם יתרונות רבים. המנוע החשמלי יוצר נסיעה שקטה מאד, כך שניתן להשתמש בקלאב קאר בשטחים של בתי מלון או בשטחים סגורים, מבלי ליצור רעש מזיק ומפריע. בנוסף, יכולת התמרון של הרכבים הללו טובה מאד, כך שניתן לראות רכב חשמלי מתמרן בין שבילים במחסנים גדולים וכדומה. השימוש בקלאב קאר וברכבים דומים מסוגו, מאפשר עבודה נוחה יותר ויעילה יותר במגוון מקומות עבודה, והופך את הרכב התפעולי החשמלי לבעל יתרונות רבים מאד, ולמומלץ במיוחד למקומות עבודה רבים.

דילוג לתוכן