על ההיסטוריה של כלי תחבורה

מה היא הקלנועית? האם מדובר ברכב או באופנוע? או בכלל בשילוב של שניהם? ומה מטרתה?

הקלנועית פותחה אי שם לפני עשרות שנים, במטרה להעניק מענה לבעלי נכות פיזית, שהתקשו לזוז ממקום למקום ללא סיוע של אדם נוסף. הקלנועית איפשרה להם לנהל חיים עצמאיים ונוחים יותר, ללא כל תלות.

עם הזמן, התפתח התחום, והקלנועית נכנסה לשימוש ביותר ויותר מקומות, כך שכיום ניתן למצוא אותה בענפי תעשיה מרובים. כך, משתמשים בה חקלאים לצורך נסיעה בין שטחי היבול שלהם, ובכך למעשה מצליחים לבצע סקירה מהירה יותר על כל השטח, שמונעת מהם אובדן מיותר של יבול וכתוצאה מכך- הכנסה. במפעלים רבים מבצעים כיום שימוש בקלנועית על כל סוגיה, על מנת לסייע לעובדי המפעל להגיע ממקום למקום במהירות וביעילות. הקלנועית בכך מסייעת לנצל את זמן העבודה באופן מירבי, חוסכת בזבוז זמן על הליכות ממקום למקום ומונעת מהעובדים במפעל להתעייף במהרה ובכך להמשיך עבודתם לאורך זמן.

תחומים נוספים בהם ניתן לאתר את הקלנועית הם תחומי הפנאי- כך ניתן למצוא שימוש בקלנועית בקלאבים השונים. לקוחות הקלאב משתמשים בקלנועית על מנת לנוע ברחבי השטח באופן נעים ויעיל יותר. בנוסף, ניתן למצוא שימוש בקלנועית במגרשי הגולף. מבקרי המגרשים משתמשים בקלנועית על מנת להגיע למגרשים השונים, הפרוסים לעיתים על שטח גדול ונרחב, וכמו כן, בכך נמנעת מהם סחיבת ציוד הגולף, שעשוי להיות כבד.

הקלנועית משמשת כמובן גם למטרתה בשבילה הומצאה- מתן עצמאות לבעלי נכות פיזית, המסתייעים בקלנועית על מנת לנוע ולהגיע ממקום למקום. במרבית המקרים, תותאם הקלנועית לצרכיהם האישיים. כמו כן, ניתן למצוא שימוש בקלנועית במושבים ובקיבוצים השונים, הן אצל מבוגרים והן אצל צעירים יותר, הנעים בתוך המושב או הקיבוץ באמצעות הקלנועית, ללא צורך להניע את המכונית הפרטית שלהם. באמצעות הקלנועית, יכולים לבצע סידורים בתוך המושב, להסיע ילדים ממקום למקום ולהתנייד בנוחות וביעילות.

הקלנועית, המונעת באופן חשמלי, נוסעת באופן שקט ונעים וכן מונעת זיהום סביבתי במידה ולא ממונעת באמצעות סולר.

לקלנועית יתרונות רבים ועיצובים מגוונים, להתאמה אישית לכל שימוש.

דילוג לתוכן