נסיעה בטוחה בכל כלי רכב מתחילה בשמירה על כללים

קלנועית2

גם בנסיעה בקלנועית, שומרים על הבטיחות

מה הם כללי הבטיחות החשובים כשנוסעים בקלנועית?

כמו בכל כלי תחבורה אחר, לקלנועית יש כללי בטיחות משלה. כללים אלה עוזרים לנוסעים בקלנועית לשמור על בטיחותם של עצמם, אך חשובים באותה מידה לשמירה על בטיחותם של העוברים ושבים לידם. לכן חשוב מאד, שגם אלה שלא מקפידים לחבוש קסדה כשהם נוסעים באופניים, יפנימו ויצייתו לכללי הבטיחות בקלנועיות.

 

להלן כמה כללי בטיחות לקלנועיות:

 

קודם כל, בימי החושך האפורים והחשוכים, כשהשמש שוקעת מוקדם, על כל כלי תחבורה, כולל קלנועיות, להדליק את הנורות הקדמיות והאחוריות שלו. כמו כן, כדאי לבדוק את בטיחות הקלנועית פעם בשנה, לפחות, כדי לוודא שהיא עדיין בטוחה לנסיעה. בדיוק כמו שאתם עושים עם הרכב שלכם.

 

אמנם אין צורך ברישיון נהיגה כדי לנסוע בקלנועית, אך אם אתם מעל גיל 70, עליכם לבצע בדיקות שמיעה וראיה, לפחות פעם בחצי שנה. זאת על מנת לשמור על בטיחותכם, כמו על בטיחותם של הסובבים אתכם. כשאתם נוסעים בקלנועית, עליכם ללבוש אפוד זוהר, בשעות היום כמו בשעות הלילה, על מנת להפוך אתכם לבולטים יותר ובטוחים יותר.

 

האם קלנועית צריכה לנסוע במדרכה או בכביש?

 

מסתבר שהתשובה לשאלה זו היא לא פשוטה כל כך. כעקרון, עדיף לקלנועית לנסוע על המדרכה, או על שבילים המיועדים לכך. הסיבה היא פשוטה: קלנועית היא הרבה יותר איטית מרכבים הרגילים, דבר שעלול לגרום לתאונה אם נהגי הרכבים לא ישימו לב.

 

ובכל זאת, אם אין מדרכה, או שנהג הקלנועית חייב לרדת ממנה, מותר לו לנסוע בתוך הכביש הרגיל. על קלנועית הנוסעת בכבישים הרגילים להיצמד לשפת המדרכה. כשיורדים בקלנועית מהמדרכה לכביש, כדאי לעשות זאת במקומות הנמכה המיועדים לכך, ולא לנסות לרדת מדרגה כשאתם בתוך הקלנועית.

 

בסופו של דבר, נסיעה בקלנועית היא בטחה ומהנה. הקלנועית מאפשרת לאנשים ללא רישיון, כולל אלה שמנועים מלהוציא רישיון, להגיע ליעדם בכוחות עצמם ולשמור על עצמאות מירבית. אך כדי להפיק את מירב התועלת מהקלנועית שלכם, עליכם  להקפיד על כללי הבטיחות.

 

קלנועית ידידותית לסביבה, נוחה, וזולה. לכו על זה!

דילוג לתוכן