חסכון בכסף בתפעול השוטף

כל עייריה ומעוצה, וכן מפעלים ומקומות עבודה המספקים רכבים לעובדים, חושבים תמיד כיצד להוזיל את עלויות ההוצאה על הרכב. הוצאות אלו מצטברות: דלק, תיקונים, בדיקות, ועוד. דרך חדשה שגילו העיריות, וחברות ההשכרה המשכירות את הרכבים, היא להשכיר רכב חשמלי. בדרך זו, נחסכת ההוצאה החודשית של הדלק, וההוצאה של מילוי החשמל קטנה יותר.

להטעין את הרכב החשמלי במוסך עצמו:

שיטה חדשה שגילו עיריות ברחבי העולם, ומתחילה להתפתח גם כאן בארץ, היא יצירת חניון של רכבים תפעוליים. עובד המועצה, לוקח לעצמו רכב תפעולי חשמלי, מטעין במקום, ונוסע לצורך עבודתו, ומחזיר את הרכב לחניון בתום השימוש. כמובן, שמתבצע רישום מדויק של מי שלקח את הרכב, ולאיזה מטרה הוא לקח. מעבר לחיסכון בהוצאה החודשית של הדלק, יש חיסכון בזמן של העובד, שאינו צריך לנסוע במיוחד לתחנת דלק, וחיסכון זה בזמן שווה גם כסף.

השכרת רכבים חשמליים:

ישנם מעסיקים, המשכירים לעובדים רכבים. זהו מגוון גדול של מעסיקים: חברות הייטק, משרדי ממשלה, עסקים המשכירים לעובד רכב לצורך עבודתו, ועוד. מנהלים אלו, ישכרו כל חודש רכב מליסינג. לפעמים המעסיק ישלם את כל עלות הליסינג, ולפעמים חלק. כאשר המעסיק שוכר מליסינג רכב חשמלי, הוא חוסך בהוצאות. על המעסיק לממן גם עמדת הטענה בעבודה, ובבית העובד, וכך הוצאות הדלק כמעט נעלמות, והוצאות ההטענה פחותות בהרבה יותר. פער המחירים בין טעינה חשמלית של רכב, לבין עלות מילוי דלק, הינו משמעותי ביותר.

לחסוך כסף במהלך העבודה בקיבוץ או במושב:

הרבה סוגים של רכב תפעולי במושבים ובקיבוצים, שונים מהרכבים בעיר. רוב הרכבים בעיר הם רכבים סגורים, ולעומת זאת במושבים וקיבוצים, ניתן למצוא הרבה רכבי קלאב קאר פתוחים. כאשר הרכב פועל על החשמל, יש חיסכון כספי עצום. למשל: כאשר יש רכב טיולים חשמלי, מפעיל הרכב לא צריך למלא כל פעם מחדש דלק. כאשר נגמרת הבטריה, המפעיל מטעין את הרכב, בעלות יותר נמוכה מעלות דלק לרכב פתוח. ניתן גם לרכוש טרקטורון שטח חשמלי המוזיל את עלות תחזוק הטרקטורון.

נסעה בקלנועית, חוסכת כסף לנכה, ומשפרת בצורה משמעותית את איכות חייו. הנכה נזקק פחות לעובד שיוביל אותו ברחוב, ומשלם פחות על הוצאות נסיעה.

דילוג לתוכן