תחבורה בעידן החדש

תחבורה בעידן החדש – הטכנולוגיה מגיעה גם לתחבורה!

המהפכה הטכנולוגית והדיגיטלית של הדר האחרון מגיעה כמעט לכל תחום. רק צריך להביט על העולם כפי שנראה לפני 10 שנים, כדי להבין עד כמה מהר אנחנו מתקדמים ומתפתחים מבחינה טכנולוגית. גם התחבורה יוצאת מורווחת מן המהפכה הזו, ומיום ליום נוספים אמצעי תחבורה חדשניים רבים, ואמצעי התחבורה הקיימים משתכללים מיום ליום, ומאפשרים לנוסעים חוויית נסיעה מושלמת יותר ויותר.

רכב חשמלי

תחבורה בעידן החדש עושה צעדים משמעותיים לכיוון של תחבורה שאינה פוגעת באיכות הסביבה. כאלה הם כלי רכב אשר ממונעים באמצעות חשמל. רכב חשמלי הוא היום אחד מכלי הרכב הנפוצים ביותר, גם אם עדיין לא למטרות של נסיעה רגילה בכבישים. אמנם, כידוע, נעשו ניסיונות להחדיר אל השוק מכוניות רגילות לכל דבר, אשר פועלות באמצעות מנוע חשמלי, אך התשתיות עדיין אינן מספיקות על מנת לתפעל מערך כזה של כלי רכב. בינתיים, אם כן, נסתפק בכלי רכב קטנים אשר ממונעים באמצעות חשמל, לדוגמא:

קלאב קאר

במועדוניות, במלונות ובמקומות עבודה רבים מסוג זה, נעשה לעיתים קרובות שימוש ברכב חשמלי מסוג קלאב קאר – רכב קטן, נוח לתמרון ובעל מהירות גבוהה ביחס לרכבים אלה, אשר משמש בעיקר לעבודות תחזוקה יעילות במקום. באמצעות הקלאב קאר, ניתן להגיע במהירות לכל חלק של המלון, גם בשטחים גדולים מאד, וכך לייעל את העבודה באופן משמעותי.

רכב תפעולי

גם רכב תפעולי הוא רכב שמשמש לעבודה, אלא שהוא נפוץ בעיקר במקומות כמו מפעלים, מחסנים גדולים, שדות תעופה, מושבים וקיבוצים וכדומה. רכב תפעולי הוא רכב חזק ויציב, אשר יכול להיות קטן מאד או גדול, בהתאם לצרכים המעשיים במקום. הוא יכול להיות בעל תא מטען מקורה או פתוח, או נטול תא מטען, שוב על פי הצורך. מדובר ברכב יעיל מאד לסוגים רבים של עבודות בשטח.

קלנועית

אנשים בעלי מוגבלויות משתמשים כיום לעיתים קרובות ברכב מסוג קלנועית. הקלנועית מיועדת בדרך כלל לזוג נוסעים, והיא מאפשרת למתקשים בהליכה ליהנות מעצמאות מלאה ומיציאה עצמאית מן הבית בקלות ובנוחות. אין ספק שמדובר בפתרון נפלא.

דילוג לתוכן