רכב תפעולי – טוב או לא טוב

לא שאלו אותנו האם היינו רוצים לפגוש את כלי הרכב החשמלי בעולם שלנו, וטוב שכך. כי מה היינו עונים? לכלי הרכב החשמלי יתרונות רבים לצד חסרונות שאי אפשר להתעלם מהם. מה שחשוב לבדוק זה מה גובר על מה? ננסה לבדוק את העניין במאמר שלפנינו.

אין ספק שדור העתיד בתחום כלי הרכב החשמליים כבר פה בין אם אנחנו רוצים ובין אם לא. אנחנו פוגשים היום את כלי הרכב החשמליים כמעט בכל מקום. בקניונים, במפעלים, ברשתות הגדולות, בבתי החולים, בבתי המלון, במושבים ובעצם היכן לא? כמובן שגם בכבישי הארץ אנחנו פוגשים את כלי הרכב החשמליים בדמות הקלנועית המשמשת את האנשים המוגבלים בניידות או את בני הגיל השלישי שמתקשים לוותר על העצמאות שלהם בדרכים, ובעצם למה להגביל אותם אם יש את האופציה הטובה של הקלנועית? אז אם זה כל כך טוב, מה בכל זאת הבעיה?

רכב חשמלי-חסרונות

רכב חשמלי, על כל מעלותיו, סובל גם מחסרונות בלתי מבוטלים שגורם לאנשים רבים לחשוב פעמיים האם לרכוש את כלי הרכב החשמלי.

  • בגלל הגבלת המהירות – כלי הרכב החשמלי מוגבל במהירות. באמצעות רכב תפעולי חשמלי אין אפשרות לשעוט במהירות גבוהה בכבישי הארץ. מדובר בכלי רכב עדין ואיטי המתנייד אט אט בצדי הדרכים ולא לכולם זה יכול להתאים.
  • בגלל משך זמן העבודה הקצר בין טעינה לטעינה – קלנועית, קלאב קאר וכל רכב חשמלי דורש טעינה באמצעות החשמל והטעינה לא יכולה להספיק להרבה זמן. מסיבה זו נראה אנשים רבים שזונחים את הרעיון כי לא מתאים להם לנסוע בכלי רכב שחייב לעצור להתרעננות פעמים רבות כל כך.

רכב חשמלי – יתרונות

היתרונות של כלי הרכב החשמלי רבים.

  • כלי רכב ירוק – הרכב החשמלי אינו צורך דלק ולכן הוא לא מזהם את האוויר.
  • כלי רכב קומפקטי בטוח – הרכב החשמלי הוא כלי רכב נוח המעניק ביטחון מלא לנוהג בו. נקודה זו חשובה במיוחד כאשר מדובר באנשים מבוגרים או מוגבלים.
  • רכב בלי תחזוקה כמעט – לא נדרשת תחזוקה יקרה ברכב החשמלי כדי שהוא יקום בבוקר כמו חדש ליום העבודה.

ניתן להסיק כי היתרונות של כלי הרכב החשמלי גבוה לאין ערוך מול החסרונות שלו.

דילוג לתוכן