מותג נסיעה ברמה גבוהה בתוך העיר

על שימוש ברכב חשמלי

עידן בו כולם נוסעים במכוניות חשמליות כנראה עוד רחוק, אולם שימוש במכונית חשמלית בצורה של רכב תפעולי, קלאב קאר או קלנועית הולך והופך לנפוץ.

את המכונית החשמלית כתחליף למכוניות בהם אנו נוהגים כיום, ניסו כבר להכניס לתעשיית המכוניות כבר לפני שנים רבות, אולם יצרני המכוניות ביחד עם גורמים שונים בתעשיית הנפט דאגו להשמדה של רעיון המכוניות החשמליות עבור כל אחד בטענה שכביכול אין להם ביקוש. אין ספק כי זה היה פספוס עצום ובלתי יאומן לאנושות ולצערנו עידן בו כולם ייסעו ברכבים חשמליים עדיין רחוק מאתנו, אולם השימוש ברכב החשמלי הפך לנפוץ ומצוי בצורת רכב תפעולי, קלאב קאר וקלנועית.

מהו רכב חשמלי?

רכב חשמלי תפעולי הוא סוג של מכונית חשמלית אך הוא אינו מיועד בדרך כלל למגזר הפרטי או לנסיעה בכבישים מהירים, כי אם כרכב לצורכי עבודה המורשה לנסוע בשטח תפעולי מוגדר מראש. לקוחות מסחריים וציבוריים מצאו ברכב התפעולי פתרון מצויין עבור צרכיהם השונים. ניתן לראות אותו במפעלים שונים, בתי חולים, בתי מלון בעלי שטח גדול, קיבוצים, מושבים נמלים ומקומות רבים נוספים.  סוג נוסף של רכב חשמלי הוא ה"קלאב קאר" שבדומה לרכב התפעולי גם הוא משמש לצרכיי ניידות בשטחים גדולים אך הוא פחות "תפעולי" ויותר לצורך העברת נוסעים ממקום למקום. הוא מצוי מאוד במגרשי גולף רחבי ידיים בהם יש צורך לעבור ממקום למקום ברחבי המגרש וכן משמש לניידות בתוך פארקים לצורכי ביטחון וכד'.

שימוש בקלנועית שגם היא רכב חשמלי אך בדרך כלל קטן יותר ומשמשת לאדם אחד עד שניים, נפוץ בעיקר אצל קשישים המתקשים בהליכה ואצל בעלי מוגבלות פיזית.

רכב חשמלי- יתרונות

היתרון הברור מאליו של רכבים חשמליים כדוגמת רכב תפעולי, קלאב קאר וקלנועית היא בעצם מהותם- שהם עושים שימוש באנרגייה חשמלית שנחשבת ידידותית לסביבה, אולם זה לא היתרון היחיד שלהם ואנשים רבים עושים בהם שימוש בעיקר משיקולי נוחות ומחיר. הניידות באמצעות רכב חשמלי מסוג זה הופכת לקלה ונוחה וכן זולה הרבה יותר.

רכב תפעולי, קלאב קאר וקלנועית – כולם רכבים חשמליים בעלי יתרונות רבים.Bottom of Form

דילוג לתוכן